Unity 2D Düşman karakter yapımı(Şans Sandığı)

Bu düşman karakterini kısaca anlatmak gerekirse: Yanına yaklaştığınızda şansınıza (%50) ya düşman olur ya da normal bir sandık. Eğer normal bir sandık olursa yanına gidip 
'B' tuşuna basarak sandığı açabilirsiniz. Eğer düşman olursa ona belirli bir mesafe yaklaşırsanız sizi kovalamaya başlar yine aynı mesafe kadar uzaklaşırsanız durur ve normal bir sandık gibi görünür.
Yanına tekrar yaklaştığınızda sizi tekrar kovalayacaktır.:)
Düşman karakterin indirme linki BURADA.
Animasyon şemasıda aşağıda...

"İdle" animasyonundan "walk" animasyonuna geçmek için olan şartlar:

"walk" animasyonundan "idle" animasyonuna geçmek için olan şartlar:

"idle" animasyonundan "open" animasyonuna geçmek için olan şartlar:




Tüm kodlar aşağıda.

 

int enemyOrChest;


    float enemeyDistance;
    public float moveSpeed;
    public float boundary;

    Animator anim;


    public Transform player;
   
    [System.Obsolete]
    void Start()
    {
        anim = GetComponent();
         enemyOrChest= Random.RandomRange(0,2);

        if (enemyOrChest==1)
        {
            Debug.Log("chest");//1 olura sandık

        }
        else
        {
            Debug.Log("monster");//0 olursa düşman
        }
        
    }

    
    void Update()
    {
        enemeyDistance = Vector2.Distance(transform.position,player.transform.position);//karakter ile düşman arasındaki mesafeyi buluyoruz
        if (enemyOrChest==0)//eğer düşman ise:
        {
         if (enemeyDistanceplayer.transform.position.x)
        {
           
            transform.Translate(moveSpeed*Time.deltaTime,0,0);//pozitif -x yönünde moveSpeed kadar güç uygular
            transform.localScale = new Vector2(1,1);//düşman karakterin y pozisyonunu değiştirir
        }
        
    }
  

Yorumlar

Popüler Yayınlar